W

W Starym Maneżu w Gdańsku odbył się pokaz flagowej limuzyny Lexusa – nowego modelu LS. L

Nowy LS zachwycił zebranych na pokazie gości, przede wszystkim śmiałymi liniami oraz sylwetką na wzór modelu coupé z nowymi akcentami stylistycznymi. Tak jak pierwszy LS zapoczątkował markę Lexus, tak całkowicie odmieniony LS z roku 2018 jest kontynuatorem bardziej dynamicznego kierunku jej rozwoju. Kolejne generacje tego modelu na swój sposób nieodmiennie wprowadzały nowe aspekty nowoczesnego luksusu, kunsztu rzemieślniczego, osiągów i bezpieczeństwa jazdy, natomiast najnowsza dodaje do tego znacznie bardziej emocjonującą stylistykę i porywające własności jezdne. Elementem łączącym wszystkie generacje modelu LS pozostaje Omotenashi – idea Japońskiej gościnności. W branży samochodowej oznacza ona troskę o kierowcę i pasażerów, przewidywanie ich potrzeb, dbanie o ich komfort i chronienie ich przed zagrożeniami. Pod maską Lexusa LS 500 znajduje się skonstruowany od podstaw 3,5-litrowy, sześciocylindrowy silnik widlasty z podwójnym doładowaniem, który zastąpił wolnossącą jednostkę V8 znaną z poprzedniej generacji modelu LS. Nowy motor zapewnia mniejsze spalanie i oferuje moc na poziomie 421 KM oraz maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Napęd przekazywany jest przez pierwszą w segmencie luksusowych limuzyn 10-biegową przekładnie automatyczną znaną ze sportowego coupe Lexus LC. Przyspieszenie od „zera” do 100 km/h zajmuje 4,5 sekundy. Nowy Lexus LS odznacza się podwyższonym poziomem bezpieczeństwa – zarówno biernego, wynikającego m.in. z zastosowania platformy GA-L, jak i czynnego, wspomaganego przez ulepszony Lexus Safety System+. Zaawansowany pakiet bezpieczeństwa udostępnia m.in. inteligentną funkcję zapobiegania potrąceniu pieszych – po wykryciu pieszego przed samochodem system rozpoczyna hamowanie, a jeśli to konieczne, stara się go ominąć, nie opuszczając pasa ruchu. Ceny nowego Lexusa LS zaczynają się od 490 tys. zł za wersję Elegance z napędem hybrydowym oraz od 510 tys. zł z silnikiem konwencjonalnym. Obie wersje silnikowe mają stały napęd na cztery koła. Topowa odmiana Omotenashi zaczyna się od 650 tys. w przypadku LS 500h i od 670 tys. zł w przypadku LS 500.