Partnerzy

Wyszukiwarka

Biznes
Realna więź pomiędzy kupującym a dealerem

Z Krzysztofem Walderem , dyrektorem salonu Lexus Trójmiasto rozmawia Zdzisława Mochnacz. Od prawie 30 lat Toyota Walder jest jednym z największych dealerów marki Toyota w Polsce. Proszę powiedzieć skąd pomysł na otwarcie pierwszego i jak do tej pory jedynego salonu Lexusa w Trójmieście? – To prawda. Toyota Walder na przestrzeni blisko 30 lat swojej działalności […]

Redakcja
2018-01-06
8 minut czytania

Z Krzysztofem Walderem , dyrektorem salonu Lexus
Trójmiasto rozmawia Zdzisława Mochnacz.

Od prawie 30 lat Toyota Walder jest jednym z największych dealerów marki Toyota w Polsce. Proszę powiedzieć skąd pomysł na otwarcie pierwszego i jak do tej pory jedynego salonu Lexusa w Trójmieście?

– To prawda. Toyota Walder na przestrzeni blisko 30 lat swojej działalności ugruntowała swoją pozycję jednego z największych dealerów Toyoty w Polsce. Zdecydowanie największego w północnej Polsce. Tylko w 2017 roku w naszych salonach w Chwaszczynie oraz Rumi sprzedaliśmy ponad 1800 samochodów. Sukces jaki odniosła Toyota na pomorskim rynku motywował nas do tego, żeby iść krok dalej i wprowadzić do oferty markę premium. Nie bez znaczenia pozostawał fakt, że w Polsce wyraźnie rosło zapotrzebowanie na samochody tej klasy. Autoryzację Lexusa na trójmiejski rynek otrzymaliśmy w 2013 roku. W połowie 2014 roku nastąpiło otwarcie jedynego w północnej Polsce salonu Lexusa w Gdyni – Orłowie.

Lexus to luksusowa marka samochodów osobowych należąca do koncernu Toyota, która została stworzona z myślą o konkurowaniu z najbardziej prestiżowymi europejskimi i amerykańskimi markami. Połączenie pasji z pracą, kreatywne podejście do biznesu, a może coś więcej potrzebne jest do stworzenia profesjonalnego salonu?

– Kreatywne podejście do biznesu, a także połączenie pasji z pracą to z całą pewnością klucz do sukcesu, jeśli chodzi o stworzenie i rozwój profesjonalnego salonu samochodowego. To jednak nie wszystko. Potrzeba wiele determinacji i konsekwencji w działaniu, aby salon mógł się rozwijać i przyciągać nowych Klientów. Nasz obiekt w Gdyni – Orłowie to typowy salon butikowy. Posiada wyłącznie ekspozycję samochodów nowych. Natomiast zaplecze serwisowe oraz dział samochodów używanych znajdują się w naszym drugim obiekcie – w salonie Toyoty w Chwaszczynie. Obecnie w dziale sprzedaży zatrudniamy 6 osób a w dziale obsługi posprzedażnej 4 osoby. Dysponujemy także oddelegowanym wyłącznie do obsługi Lexusa zespołem mechaników oraz doradców serwisowych zarządzanych przez wyznaczonego do obsługi marki kierownika. To właśnie ten profesjonalny zespół jest najważniejszym kluczem do sukcesu naszego trójmiejskiego salonu. W lipcu 2017 roku zespół Lexus Trójmiasto po raz kolejny zdobył maksymalną liczbę 5 gwiazdek w audycie wysokich standardów obsługi klienta „omotenashi”.

Czym zatem są standardy „omotenashi”?

– Omotenashi – trudno opisać jednym słowem. Japończycy używają tego określenia, by wyrazić swoje unikalne podejście do gościnności. Sposób traktowania – czyli ciepło, zrozumienie i przede wszystkim szacunek. Japoński język nie wprowadza rozróżnienia pomiędzy słowami „gość” i „klient”. W zachodnim rozumieniu, koncept usług sugeruje hierarchię pomiędzy usługodawcą a usługobiorcą. Omotenashi bazuje na równości – klient jest zawsze gościem, klient też ma zawsze rację. Ta filozofia zakłada wielką dbałość o szczegóły, włącznie z przewidywaniem potrzeb gościa. Jest zupełnie zrozumiałym działać tak, by spełniać oczekiwania innych, wychodzić naprzeciw, bez specjalnego przymusu. Z uśmiechem, zapewniając komfort i relaks, nie wprowadzając przy tym skrępowania. Omotenashi to świadczenie usług bez oczekiwania czegoś w zamian, to wyjaśnia, dlaczego zostawianie napiwków w Japonii nie jest normą. Japońska gościnność przekracza oczekiwania gości. To najbardziej niecodzienne, niepowtarzalne doświadczenie. Nie dziwi więc fakt, że największe marki z kraju kwitnącej wiśni, planując międzynarodową ekspansję, nie wyobrażają sobie zaniżania standardów obsługi klienta, tylko dlatego, że punkt usługowy nie znajduje się w ich kraju. Wdrażają programy szkoleniowe, gdzie obsługa odbywa staż w Japonii. Koncept Omotenashi znajduje odzwierciedlenie w jakości obsługi klienta świadczonej przez Lexusa. Pełne zrozumienie potrzeb i oczekiwań, traktowanie każdego z należytą uwagą. Bo skoro każdy z klientów ma inne potrzeby, musi otrzymać prawdziwie spersonalizowane rozwiązanie, ofertę szytą na miarę, zawsze premium. Omotenashi Lexusa nie dotyczy tylko i wyłącznie momentu wizyty w salonie. To silnie zakorzeniona idea, na każdym etapie twórczym. Od narodzin nowego modelu, przez dbałość o każdy szczegół w trakcie jego powstawania, wybór designerów, inżynierów, firm współpracujących. I dalej – dobór materiałów, udogodnień, rozwiązań technologicznych, systemów bezpieczeństwa, wprowadzanych innowacji. Osoby, które zdecydowały się na Lexusa, potwierdzą, że dbałość o detale nie kończy się z chwilą opuszczenia salonu. To początek współpracy, z jakością usług, których poziom zaskoczy najbardziej wymagających. Samochód zastępczy na każde wezwanie – podstawiony do biura, domu, czy inny wskazany adres i mechanik, który „zna” od początku egzemplarz auta, jakim jeździmy. Około 95% klientów Lexusa wraca po kolejny samochód. To nie tylko zadowolenie z auta, ale i satysfakcja z ponadprzeciętnej obsługi. Jakkolwiek by to zabrzmiało, rodzi się realna więź pomiędzy kupującym a dealerem.

Kiedy otwarcie nowej stacji Lexusa w Trójmieście w Gdańsku?

– Otwarcie nowego obiektu planujemy na ostatni kwartał tego roku. Będzie on zlokalizowany w gdańskiej dzielnicy Oliwa. Będzie on prawdziwą rewolucją oraz pierwszym salonem w Polsce zbudowanym zgodnie z najnowszą koncepcją Lexusa. Nie będzie mieć klasycznego, owalnego kształtu, jaki znamy z dotychczas funkcjonujących obiektów. Pojawi się natomiast prostokątna, nowoczesna, mocno przeszklona bryła. Ekspozycja salonu pomieści nawet do 15 samochodów. Największą zaletą dla naszych Klientów będzie możliwość skorzystania ze wszystkich usług w jednym miejscu. W tym samym obiekcie znajdzie się serwis, dział samochodów używanych oraz punkt przyjęć uszkodzonych pojazdów do działu blacharsko – lakierniczego. Będzie też podział na strefy oraz dodatkowa ekspozycja akcesoriów i strefa wydawcza. Nie zabraknie też innych, ciekawych rozwiązań.

Hasła reklamowe Lexusa to m.in:” Luksusowa oszczędność ” , ” Witajcie hybrydy, żegnajcie diesle”, poproszę o kilka słów komentarza w odniesieniu do hybrydowych modeli Lexusa.

– Hybrydowe samochody Lexusa cechują się nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale również wysokimi osiągami. Najmocniejsze modele potrafią przyspieszać do 100 km/h w mniej niż 6s, a ich prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Co więcej, silniki: elektryczny i spalinowy świetnie współpracują również w zakresie średnich prędkości, dzięki czemu hybrydy wykazują się doskonałą elastycznością i rewelacyjnymi przyspieszeniami np. w zakresie prędkości 60-100 km/h, co przekłada się na szybkie i bezproblemowe wyprzedzanie.Z roku na rok wyraźnie rośnie grono Klientów, którzy przekonują się do zakupu samochodów hybrydowych. Najlepiej sprzedającym się modelem Lexusa w naszym salonie jest Lexus NX. Już połowa sprzedawanych egzemplarzy tego pojazdu to wersje hybrydowe 300h z jednostkami o mocy 197 KM.

Na czym polega akcja #żyjhybrydowo?

– #żyjhybrydowo to dzieło zespołu Lexus Trójmiasto, wynikające z synergii kilku ciekawych aspektów. Są to: zróżnicowane polożenie aglomeracji trójmiejskiej, wielozadaniowy charakter hybrydowych pojazdów i chęć wspierania multidyscyplinarnych, czyli hybrydowych osobowości. Właśnie dlatego pierwszym ambasadorem akcji został Jakub Krzyżak, trener personalny, o którym mówi się „człowiek, który ruszył Trójmiasto”.

Plany na 2018 rok? Jakich premier możemy się spodziewać?

– 2018 będzie dla nas bardzo intensywnym rokiem. Nie tylko w związku z planowanym uruchomieniem stacji w Gdańsku. Będzie to także rok ciekawych premier. Zacznę od przypomnienia, że za nami wielka i najważniejsza od lat premiera Lexusa LS w całkowicie nowej odsłonie. Ta flagowa limuzyna została wyposażona w system autonomicznej jazdy poziomu 2 – najwyższego, wymagającego jeszcze monitorowania przez kierowcę. Jest to milowy krok w stronę pełnej autonomii. Samochód nie tylko sam utrzymuje się na pasie ruchu, ale też samodzielnie i bezpiecznie omija przeszkody, w tym również pieszych. Jeśli kierowca zasłabnie, LS spróbuje go obudzić sygnałami dźwiękowymi i świetlnymi, następnie włączy światła awaryjne i klakson, zatrzyma się na pasie ruchu, odblokuje drzwi i przez sieć HELPNET wezwie pomoc. Ma również pierwsze na świecie rozwiązanie mające zapobiegać kolizjom na skrzyżowaniach. Lexusa LS możemy już oglądać na trójmiejskich drogach, tymczasem czekają nas kolejne premiery. Pod koniec 2018 do sprzedaży trafi mały, typowo miejski crossover UX, nieco mniejszy brat naszego najlepiej sprzedającego się modelu NX. Udział samochodów typu SUV w sprzedaży Lexusa to już ponad 60%. Tak więc każda kolejna propozycja auta z podwyższonym nadwoziem jest dla nas bardzo dobrą wiadomością. W segmencie E pojawi się natomiast model ES. Ciekawie zapowiada się także siedmioosobowa hybryda, czyli Lexus RX 450hL oraz flagowy SUV LX 570. O wszystkich premierach będziemy obszernie pisać na naszej stronie internetowej oraz profilu Lexus Trójmiasto na Facebooku.

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl