Partnerzy

Wyszukiwarka

Motoryzacja
Porsche 911 na deskach Teatru Szekspirowskiego

Punktualnie o 21.11 h dokonano odsłonięcia najnowszej – ósmej generacji motoryzacyjnej perły w postaci Porsche 911. Oficjalna premiera miała miejsce na deskach gdańskiego Teatru Szekspirowskiego, a dzieło niemieckich konstruktorów mogło obserwować aż 911 zgromadzonych na sali gości. Uroczysta premiera jest efektem współpracy „Porsche Polska” z trójmiejskim przedstawicielem tytułowej marki. Wydarzenie o charakterze ogólnopolskim cieszy tym […]

Redakcja
2019-02-28
2 minuty czytania

Punktualnie o 21.11 h dokonano odsłonięcia najnowszej – ósmej generacji motoryzacyjnej perły w postaci Porsche 911. Oficjalna premiera miała miejsce na deskach gdańskiego Teatru Szekspirowskiego, a dzieło niemieckich konstruktorów mogło obserwować aż 911 zgromadzonych na sali gości.

Uroczysta premiera jest efektem współpracy „Porsche Polska” z trójmiejskim przedstawicielem tytułowej marki. Wydarzenie o charakterze ogólnopolskim cieszy tym bardziej, bowiem dotychczas oficjalne premiery kultowych modeli omijały Trójmiasto szerokim łukiem. Porsche 911 usytuowane na specjalnym podeście wyłoniło się z czeluści sceny w towarzystwie dynamicznej gry świateł oraz wizualizacji. Kilkunastominutowej oprawie towarzyszyła muzyka Andrzeja Smolika, który specjalnie na tę okazję stworzył unikalną kompozycję. Ciekawostkę stanowi fakt, iż jednym z instrumentów uwiecznionych w partyturze gościa specjalnego był charakterystyczny dźwięk silnika modelu 911. Utwór znakomicie nawiązał do tytułu imprezy – „911- dźwięk legendy”.

Porsche z serii 911 zadebiutował w roku 1964. Cechą szczególną pierwszej generacji auta był silnik w układzie „boxer” ulokowany za tylną osią pojazdu oraz niezależny układ tylnego zawieszenia. Choć kolejne lata unowocześniały oblicze pojazdu, to zamysł związany z silnikiem i zawieszeniem nie zmienił się po dziś. Zaledwie kosmetycznym zmianom uległa również estetyka kultowego auta. Charakterystyczne zaokrąglone światła oraz delikatnie zgarbiona tylna część nadwozia sprawiają, że modelu 911 nie da się pomylić z żadnym innym. I choć na pozór trudno odróżnić debiutujący wariant od poprzednika, to w praktyce zmiany konstruktorskie dotknęły zarówno aspektów zewnętrznych, jak i wnętrza. Nowością jest zastosowanie zaawansowanych świateł LED oraz modyfikacje związane z kształtem błotników i zderzaków. Pod maską znajduje się unowocześniona sześciocylindrowa jednostka silnikowa o pojemności 3l. Tego rodzaju rozwiązanie zagwarantowało zwiększoną o 30 KM moc oraz wzrost poziomu maksymalnego momentu obrotowego o około 80 Nm. Zwiększona wydajność silnika jest także konsekwencją unowocześnienia mechanizmu wtrysku oaz modyfikacji turbosprężarki. Jednostka napędowa została ponadto wyposażona w precyzyjną 8-biegową skrzynię biegów z dwusprzęgłową przekładnią. Zmiany wdrożone w najnowszej konstrukcji Porsche pozwalają osiągnąć prędkość na poziomie 308 km/h.

Reklama na portalu expressbiznesu.plReklama na portalu expressbiznesu.pl