Poznanie aktualnej oferty deweloperskiej, panele dyskusyjne, czy okazja do zasięgnięcia porad u ekspertów – takie atrakcje czekały na uczestników podczas Pomorskich Targów Mieszkaniowych.
Poznanie aktualnej oferty deweloperskiej, panele dyskusyjne, czy okazja do zasięgnięcia porad u ekspertów – takie atrakcje czekały na uczestników podczas Pomorskich Targów Mieszkaniowych.
Poznanie aktualnej oferty deweloperskiej, panele dyskusyjne, czy okazja do zasięgnięcia porad u ekspertów – takie atrakcje czekały na uczestników podczas Pomorskich Targów Mieszkaniowych.
Od samego otwarcia targów pojawiało się wiele osób, które były ciekawe bieżących ofert rynku nieruchomości w Gdyni, Sopocie, Gdańsku oraz małym Trójmieście Kaszubskim. Ponadto, nie brakowało wystawców, którzy przedstawiali inwestycyjne oferty pochodzące z m.in.: Europy Południowej (Luxuria Nieruchomości).
– Pomorskie Targi Mieszkaniowe DOM MIESZKANIE WNĘTRZE to jedyna taka impreza odbywająca się w tym sezonie, w Trójmieście. Jest to najważniejsze wydarzenie branżowe i jedyna możliwość spotkania się z tak szeroką ofertą w jednym miejscu. Cała impreza jest dedykowana dla planujących zakup mieszkania albo budowę lub kupno domu. W ciągu dwóch dni inwestorzy spotykali się z m.in.: deweloperami, firmami oferującymi domy, czy pośrednikami. Szczególne zainteresowanie budził bezpłatny i bogaty program merytoryczny. W trakcie seminariów można było zapoznać się z m.in.: aktualnymi produktami hipotecznymi, zasadami ich przyznawania i sposobami optymalizacji finansowania zakupu mieszkania, czy budowy domu. Nie brakowało eksperckich debat na temat aktualnej sytuacji rynkowej i perspektyw jej rozwoju – mówiła Anna Szweda, organizator Pomorskich Targów Mieszkaniowych DOM MIESZKANIE WNĘTRZE.
W czasie dwudniowych targów każdy uczestnik mógł zbadać zdolność kredytową i dopasować optymalne finansowanie z ekspertami, z jednej z firm. Architekci udzielali porad w zakresie wykończenia, stylizacji i najnowszych trendów aranżacji wnętrz. Można było również odebrać bezpłatny katalog inwestycji mieszkaniowych, w którym aktualne realizacje prezentowali poszczególni deweloperzy.
W programie wydarzenia znajdowali się również prelekcje i wykłady na temat inwestowania w nieruchomości oraz debata ekspercka podsumowująca aktualną sytuację na rynku mieszkaniowym i jego perspektywy w obliczu zapowiadanych programów rządowych.
Podczas Pomorskich Targów Mieszkaniowych DOM MIESZKANIE WNĘTRZE uczestniczyło kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich byli m.in.: deweloperzy, pośrednicy nieruchomości, czy doradcy finansowi. Zapytaliśmy kilkoro z nich, jakie korzyści widzą w angażowaniu się targach mieszkaniowych.
– Dla nas to był debiut na takim wydarzeniu, dlatego przede wszystkim chcieliśmy zobaczyć, jak wyglądają targi. Poza tym zamierzaliśmy poznać inne firmy oraz poszerzyć grupę potencjalnych klientów – mówił Kordian Kozak z Mildo Domy Drewniane.
– Nasza obecność na targach pozwala zapoznać się w bezpośrednim kontakcie z klientami z ich oczekiwaniami oraz potrzebami. To stwarza również możliwość nawiązywania nowych współprac wewnątrzbranżowych np. z projektantami, firmami wykańczającymi wnętrza, czy deweloperami – mówiła Nadia Gorazdowska, Kierownik ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży w Markisol.
– Uczestnictwo w targach wiąże się z wyjściem do ludzi. Dla samych zainteresowanych to też jest dobra opcja, jeśli na co dzień nie mają czasu na odwiedziny wszystkich biur deweloperskich. Wtedy podczas takiego wydarzenia mają wszystkich zgromadzonych w jednym miejscu. Przy tym można porównać poszczególne oferty. Targom towarzyszy przyjemna atmosfera, ponieważ skraca się dystans między sprzedającym a klientem. Przy tym mamy przygotowane gadżety, które dodatkowo przyciągają uwagę – mówiła Aleksandra Wolna, kierownik biura spraw handlowych w Spartan Domy sp. z.o.o.
– Targi wiążą się z bezpośrednim kontaktem z klientem, co niezwykle jest ważne dla nas. Wtedy łatwiej jest podpowiedzieć, czy rozwiać wątpliwości potencjalnego inwestora. Taka rozmowa jest formą komunikacji, która może szybciej przynieść pożądane efekty, dlatego dla naszej firmy uczestnictwo w targach mieszkaniowych jest istotne. Kolejnym powodem jest stworzona możliwość przez takie wydarzenia dotarcia do większej grupy potencjalnych klientów, mimo że żyjemy w dobie Internetu. Natomiast rozwiązania online nie zastąpią wszystkiego – przyznaje Anna Złotogórska, specjalista ds. sprzedaży z White Wood Nieruchomości.
– To jest miejsce, gdzie można z sukcesem znaleźć potencjalnych klientów, dlatego zdecydowaliśmy się zostać wystawcami na tym wydarzeniu. Przy tym promujemy firmową markę, która już jest rozpoznawalna na rynku, na którym działa od ośmiu lat – mówiła Anna Łukaszek, Koordynator Sprzedaży z firmy Danwood.
– Szukanie możliwości budowy domu bardziej odbywa się za pomocą Internetu, natomiast na targi przychodzą osoby z pewnym bagażem wiedzy, aby rozwiać ostatnie wątpliwości w bezpośredniej rozmowie z danymi wystawcami. Do tego nie można znaleźć wszystkiego w Internecie i rozwiązania online nie zastąpią tej bezpośredniej interakcji. Dlatego uczestnictwo w targach traktuję jako jeden z kanałów sprzedażowych, na który trzeba zwracać uwagę – Tomasz Wojciechowski z Grupy Expobud.
Tekst i zdjęcia: Przemysław Schenk