Podejmowanie właściwych decyzji biznesowych staje się coraz trudniejsze. W obliczu szybko zmieniającego się świata łatwo o błąd. Dlatego Program Przedsiębiorstwo Fair Play od ponad 26 lat zachęca polskie firmy do codziennego stosowania uczciwych norm postępowania w utrzymywanych przez firmy relacjach.
Redakcja
2024-04-14
4 minuty czytania
Podejmowanie właściwych decyzji biznesowych staje się coraz trudniejsze. W obliczu szybko zmieniającego się świata łatwo o błąd. Dlatego Program Przedsiębiorstwo Fair Play od ponad 26 lat zachęca polskie firmy do codziennego stosowania uczciwych norm postępowania w utrzymywanych przez firmy relacjach.
Niejeden przedsiębiorca przekonał się, że bez współpracy opartej na odpowiednich wartościach, takich jak szacunek i zaufanie, czy bez przestrzegania ustalonych zasad sukcesy mogą okazać się wyjątkowo krótkotrwałe. Etyka w biznesie jest sprawdzonym sposobem na budowanie trwałej i silnej pozycji firmy.
Czy Twoja firma jest fair play?
Już po raz 27. organizatorzy zapraszają firmy z całej Polski do dołączenia do społeczności Przedsiębiorstw Fair Play i potwierdzenia, że uczciwość jest wartością przewodnią w przedsiębiorstwie. Deklaracje zgłoszeniowe można przesyłać za pomocą elektronicznego formularza. Warunkiem uczestnictwa jest prowadzenie działalności gospodarczej od co najmniej roku kalendarzowego, poprzedzającego tegoroczną edycję oraz posiadanie siedziby w Polsce. Zgłoszenia mogą wysyłać wszystkie przedsiębiorstwa niezależnie od branży i formy prawnej.
Po przesłaniu deklaracji zgłoszeniowej przedsiębiorstwo przystępuje do wypełnienia elektronicznej ankiety, w której wskazuje najważniejsze informacje dotyczące działalności. W pierwszym etapie oceniana jest kondycja przedsiębiorstwa na podstawie wypełnionego formularza. Następnie, w firmach zakwalifikowanych do drugiego etapu, odbywają się wizyty audytorów, którzy weryfikują prawdziwość danych zawartych w ankietach. Jesienią Kapituła Programu podejmie decyzje o przyznaniu poszczególnych nagród. Każdą edycję programu kończy Wielka Gala Finałowa, podczas której następuje uroczyste ogłoszenie wyników.
Prestiż i czytelny komunikat o jakości firm lauretów
Otrzymując Certyfikat Przedsiębiorstwo Fair Play, firmy zyskują prestiżowe wyróżnienie. To jeden z nielicznych certyfikatów, które przyznawane są w oparciu o dogłębną weryfikację uczestników. Jego uzyskanie stanowi znaczący argument w walce konkurencyjnej i daje przewagę w przetargach i konkursach ofertowych. Oprócz certyfikatu najlepsze firmy danej edycji otrzymują nagrodę główną programu, czyli Statuetkę Przedsiębiorstwo Fair Play. W programie przyznawane są także inne nagrody oraz wyróżnienia w kategoriach takich jak ekologia czy innowacyjność.
Przedsiębiorstwa Fair Play wykorzystują logo programu w promocji swojej firmy, dając innym czytelny komunikat, że przedsiębiorstwo działa uczciwie. Używanie go pomaga im wzmocnić zaufanie nie tylko ze strony klientów, ale też dostawców, inwestorów czy potencjalnych pracowników. Jednocześnie konstrukcja programu Przedsiębiorstwo Fair Play i zakres jego działania pomaga w planowaniu strategicznym, zarządzaniu zespołem, wprowadzaniu wielu korzystnych zmian w działalności firmy i dostosowywaniu jej do wymagań rynku.
Społeczność, którą łączą te same wartości
Na przestrzeni 26 lat certyfikat został przyznany ponad 3 100 firmom, tym dużym oraz lokalnym. Łącznie do programu napłynęło dotychczas ponad 12 000 zgłoszeń. Grono Laureatów programu tworzy silną społeczność. Organizowana na koniec każdej edycji gala gromadzi nie tylko uczestników, partnerów i organizatorów programu, ale także przedstawicieli władz państwowych, samorządowych, organizacji z otoczenia biznesu oraz mediów. To ważne na mapie przedsiębiorczości wydarzenie stanowi doskonałą przestrzeń do dyskusji, wymiany doświadczeń i integracji środowiska oraz nawiązania nowych kontaktów.
Wsparcie ze strony Marszałków Województw
Program Przedsiębiorstwo Fair Play cieszy się mocnym poparciem władz regionalnych. Jest ono dla Laureatów programu ważnym sygnałem, że sposób w jaki rozwijają firmy, jest istotny i przynosi uznanie ze strony instytucji publicznych. Uczciwe przedsiębiorstwa stanowią wielką korzyść dla otoczenia. Są one siłą napędową dla konkretnego regionu, zapewniając miejsca pracy, czy wpływy do budżetu gminy lub miasta. Certyfikat dzięki tak szerokiemu poparciu staje się wyraźną rekomendacją, że z Przedsiębiorstwami Fair Play warto współpracować.