Został zaprezentowany nowy model od włoskiego producenta aut, który jako pierwszy kabriolet będzie w pełni elektryczny, w segmencie luksusowych aut. To początek nowego rozdziału w rozwoju Maserati.
Został zaprezentowany nowy model od włoskiego producenta aut, który jako pierwszy kabriolet będzie w pełni elektryczny, w segmencie luksusowych aut. To początek nowego rozdziału w rozwoju Maserati.
Został zaprezentowany nowy model od włoskiego producenta aut, który jako pierwszy kabriolet będzie w pełni elektryczny, w segmencie luksusowych aut. To początek nowego rozdziału w rozwoju Maserati.
GranCarbio Folgore został stworzony jako alternatywa dla istniejącego GranTurismo Folgore. Przy tym warto zaznaczyć, że dzierży tytuł pierwszego na rynku kabrioletu w segmencie GT napędzanego z baterii. W tym modelu rozwiązaniem problemu usytuowania akumulatorów było wypełnienie nimi większości wolnych przestrzeni w pojeździe. Wykorzystano trzy motory elektryczne. Akumulatory, które zostały rozciągnięte wzdłuż kabiny, pod nogami pasażera oraz kierowcy aż na tyły auta, mają łączną pojemność 92 kWh, co daje zasięg 447 km według producenta.
Postanowiono przenieść do tego modelu bez zmian z wersji coupe innowacyjny system napędu z trzema silnikami (dwa z tyłu i jeden z przodu), co pozwala osiągać maksymalną prędkość 290 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h wynosi 2,8 s. Udało się producentowi połączyć dźwięk silników elektrycznych z dźwiękiem kultowych V8.
Teoretycznie wszystkie silniki elektrycznie mają 1224 KM, czyli po 300 kW każdy. Natomiast w praktyce akumulatory są zdolne do oddawania energii na poziomie 610 kW, dlatego stała moc na kołach wynosi 761 KM. GranCarbio Folgore musi zmagać się też z ogromną masą, czyli 2340 kg. W przypadku ceny to na polskim rynku ten model bez dodatków będzie wiązać się z wydatkiem rzędu 1,1-1,2 mln zł.
Ten model jest częścią rozwoju Maserati w stronę elektryfikacji, gdzie w ofercie znajduje się m.in. Grecale Folgore. Do tej grupy ma dołączyć kolejne auto w 2025 roku – MC20 Folgore.
Przemysław Schenk