N

Na rynku motoryzacyjnym jest od prawie 70 lat, a w Polsce od 10. O działalności i misji firmy opowiada Klaudiusz Piwowarski, Dyrektor Zarządzający Enterprise Polska.

Czym zajmuje się Enterprise?

Enterprise jest największą wypożyczalnią samochodów na świecie, z ponad 2 milionami pojazdów. Założona w 1957 roku, a w Polsce obecna od 2014 r. Enterprise stoi na czele światowego rynku wynajmu samochodów, będąc również liderem w dziedzinie mobilności i technologii.

Jaka jest misja Enterprise?

Skupiamy się na dostarczaniu wysokiej jakości usług wynajmu samochodów, które spełniają różnorodne potrzeby naszych klientów indywidualnych i biznesowych. Stawiamy na personalizację oferty oraz elastyczność. Chcemy, aby każdy klient czuł się wyjątkowo i miał pewność, że dostaje dokładnie to, czego potrzebuje.

Od 10 lat firma działa również w Polsce. Jak wygląda funkcjonowanie w naszym kraju?

Oddziały Enterprise w Polsce są integralną częścią globalnej sieci działającej w ponad 100 krajach świata. Posiadamy lokalizacje na 10 głównych lotniskach w kraju oraz dodatkowe punkty wynajmu w kluczowych polskich miastach. Rozszerzyliśmy działalność na centra miejskie, w tym Olivia Gate w Gdańsku, Varso Place w Warszawie oraz Unity Centre w Krakowie, co jest odzwierciedleniem naszego zaangażowania w obsługę sektora biznesowego.

Do kogo skierowana jest Wasza oferta?

Portfolio naszych klientów jest zróżnicowane. Obsługujemy klientów indywidualnych, biura podróży czy klientów biznesowych. Reputacja w zakresie doskonałej obsługi klienta uczyniły z nas preferowanego partnera wynajmu biznesowego dla firm na całym świecie. Mam tu na myśli małe, średnie jak i duże przedsiębiorstwa. Współpracujemy z 70% firm z listy „Fortune 500” i 80% firm z listy „Business Travel News 100”. Zaufały nam takie marki jak Amazon, Caterpillar, Toyota, Disney czy UPS. W kwietniu 2023 nasza marka National zajęła pierwsze miejsce w konkursie organizowanym przez „Business Travel News” w kategorii „Wynajem samochodu w podróżach służbowych”. Drugie miejsce przypadło naszemu brandowi Enterprise. Klienci docenili przejrzystość cen, wysoką dostępność zróżnicowanych pojazdów, relacje z ich opiekunami czy szybkie rozpatrywanie reklamacji. Cieszy nas fakt, iż z każdym rokiem coraz więcej polskich firm nawiązuje z nami trwałą współpracę.

Wspomniał Pan o polskich firmach. Co według Was sprawia im największą trudność?

Największym problemem jest forma płatności tj. karta kredytowa. Proszę sobie wyobrazić, że prowadzi Pan firmę, w której zatrudnia 100 osób. Połowa z nich codziennie podróżuje po świecie i potrzebuje różnych rozwiązań mobilności. Oznacza to, że standardowo wymagałoby to posiadanie 50 kart kredytowych, na których codziennie blokowane byłyby środki. Zrobiliśmy ogromny krok w stronę polskich klientów, oferując możliwość rozliczeń przelewem. Raz w miesiącu wysyłamy fakturę do naszych partnerów. Dzięki temu ich pracownicy zwolnieni są z obowiązku okazywania kart kredytowych – niezależnie od tego, czy znajdują się w Europie, Stanach Zjednoczonych, Afryce, czy Azji. To nie tylko przyspiesza cały proces, ale ułatwia pracę na różnych szczeblach w organizacji. Dodatkowo, oferujemy stałe ceny przez cały rok i dostęp do dedykowanej platformy, gdzie klienci mogą na bieżąco sprawdzać dostępność pojazdów lub dokonywać rezerwacji.

Czym odróżniacie się od konkurencji?

Osobistym podejściem do każdego klienta, zróżnicowaną ofertą oraz wysoką jakością obsługi. Z uwagi na to, że oczekiwania naszych klientów dynamicznie się zmieniają, nieustannie dążymy do bycia na czele zmian w branży mobilności, łącząc innowacyjne technologie z wyjątkową obsługą.

Jakie konkretnie rozwiązania oferujecie firmom w Polsce?

Dla firm w Polsce przygotowaliśmy ofertę obejmującą krótko i długoterminowy wynajem pojazdów, kompleksowe usługi zarządzania flotą celem optymalizacji kosztów oraz poprawy efektywności, a także możliwość dostosowania naszych rozwiązań do unikalnych wymagań każdej organizacji. Naszym głównym celem jest maksymalne uproszczenie procesu wynajmu oraz zapewnienie wszechstronnego wsparcia, aby podróże służbowe przebiegały płynnie i były jak najbardziej efektywne. Zależy nam, by nasi klienci biznesowi czuli się zawsze pewnie i komfortowo, niezależnie od zmieniających się okoliczności.

Rozmawiał: Przemysław Schenk