Zaprezentowano nową odsłonę Audi Q5. To oznacza wiele udogodnień dla kierowców, którzy zdecydują się na zakup tego modelu niemieckiej marki.
Zaprezentowano nową odsłonę Audi Q5. To oznacza wiele udogodnień dla kierowców, którzy zdecydują się na zakup tego modelu niemieckiej marki.
Zaprezentowano nową odsłonę Audi Q5. To oznacza wiele udogodnień dla kierowców, którzy zdecydują się na zakup tego modelu niemieckiej marki.
Już sam fakt, że to auto trzeciej generacji jest pierwszym seryjnym SUV-em spod szyldu Audi, który został oparty na strukturze Premium Platform Combustion. Warto przypomnieć, że debiutancka odsłona tego średniej wielkości SUV-a trafiła na rynek w 2008 roku. Od tamtej pory cieszy się uznaniem w segmencie marek premium.
Będą dostępne na początku trzy wersje silnikowe, a wszystkie będą posiadać technikę MHEV plus. Za podstawowy silnik tego modelu bawarskiej marki stanowi benzyniak 2.0 TFSI. Generowana przez niego moc wynosi 150 KW, a moment obrotowy to 340 Nm. W standardzie założono napęd na przednie koła, ale wśród opcji jest wariant z quattro. W tym przypadku jest do dyspozycji diesel 2.0 TDI z serii EA288 evo zapewniający moc 150 kW. Przy tym maksymalny moment obrotowy oscyluje na poziomie 400 Nm. Audi w wersji SQ5 ma silnik V6 TFSI o pojemności 3 litrów o generowanej mocy 367 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 550 Nm.
Przechodząc do szczegółów, to w desce rozdzielczej nowego modelu znajdą się dwa wyświetlacze dzielące wspólną obudowę. Ponadto deskę rozdzielczą SUV-a premium można wyposażyć w jeszcze jeden wyświetlacz, który znajdzie się tuż przed pasażerem. Innym interesującym elementem tego modelu jest regulowana trzyosobowa tylna kanapa. Przez przesuwanie wzdłuż i pochylanie jej oparcia możliwe jest zwiększenie pojemności bagażnika do 1473 l. Kolejną praktyczną funkcją stanowi również większy pojemnik pod środkowym podłokietnikiem oraz wiele mniejszych schowków.
Zamówienia na nowe Audi Q5 trzeciej generacji będzie można składać w Polsce od końca września 2024 r. Natomiast pierwsze egzemplarze zawitają do kraju pod koniec pierwszego kwartału przyszłego roku.
Przemysław Schenk
fot. Audi