Rumuński producent samochodów wypuścił na rynek jeden z flagowych modeli po szeregu modyfikacji. Z pewnością przypadną one do gustu miłośnikom motoryzacji.

Rumuński producent samochodów wypuścił na rynek jeden z flagowych modeli po szeregu modyfikacji. Z pewnością przypadną one do gustu miłośnikom motoryzacji.
Rumuński producent samochodów wypuścił na rynek jeden z flagowych modeli po szeregu modyfikacji. Z pewnością przypadną one do gustu miłośnikom motoryzacji.
Warto zaznaczyć, że po tym zastosowanych zmianach Dacia Spring pozostaje samochodem elektrycznym, który zapewnia niskie koszty eksploatacji i zużycie energii na poziomie zaledwie 12,4 kW/100 km. Co dokładnie uległo modernizacjom?
Dwa nowe silniki 70 KM / 52 kW i 100 KM / 75 kW zastąpiły poprzednie jednostki, przez co gwarantują większą moc i wyższy moment obrotowy przy prędkości od 80 do 120 km/h. Nowe silniki są połączone z zupełnie nowym akumulatorem o pojemności 24,3 kWh, wykorzystującym technologię Lithium-Fer-Phosphate (LFP) oraz oferującym zoptymalizowane bezpieczeństwo termiczne, trwałość czy koszty.
Ponadto zasięg 225 km (w cyklu mieszanym WLTP wersjach z 15-calowymi obręczami kół) umożliwia korzystanie z pojazdu przez cały tydzień roboczy na jednym ładowaniu. Natomiast nowa ładowarka pokładowa DC o mocy 40 kW (dostępna, w zależności od kraju, w opcji w wersji wyposażenia Expression i Extreme) pozwala naładować akumulator od 20% do 80% w zaledwie 29 minut.
Nowy silnik o mocy 70 KM jest dostępny w wersjach wyposażenia Essential i Expression, a jednostka o mocy 100 KM – w wersji Spring Extreme.
Poza zmianami silnikowymi modernizacji uległa centralna część platformy auta, którą wzmocniono oraz wyposażono w nowy akumulator. Ten krok pozwolił na zwiększenie sztywności konstrukcji i zoptymalizowanie rozkładu masy między przodem a tyłem w celu poprawy ogólnej stabilności pojazdu.
Spring został po raz pierwszy wyposażony w stabilizator poprzeczny. To poprawiło stabilność samochodu na zakrętach, a nowe ustawienia amortyzatorów i sprężyn zawieszenia dodatkowo ją wzmocniły. Ponadto hamowanie jest bezpieczniejsze dzięki wzmocnionemu wspomaganiu.

Nie zabrakło jeszcze ulepszeń aerodynamicznych m.in. w postaci nowego spojlera, który umożliwia zmniejszenie zawirowań wokół górnej części klapy bagażnika.
Ten zmodernizowany model jest praktyczny w codziennym użytkowaniu dzięki dużej przestrzeni ładunkowej (308 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń – nawet 1 004 litry). Bagażnik w tym modelu jest znacznie bardziej pojemny niż w innych pojazdach z segmentu A i równy bagażnikowi modeli z segmentu B.
Do tego kabina Dacii Spring została wyposażona w liczne miejsca do przechowywania – schowek w desce rozdzielczej, centralnej konsoli, kieszenie w drzwiach – o łącznej dodatkowej pojemności ponad 32 litrów, co też stanowi punkt odniesienia.

Dodatkowo w opcji model może zostać wzbogacony o system Power to Object (V2L – Vehicle to Load) do podłączania i ładowania urządzeń elektrycznych.
Przemysław Schenk/materiały prasowe
fot. materiały prasowe

