F

Fascynacja zapachami Iwony Mikoś, rozpoczęła się już w dzieciństwie, z czasem przerodziła się w prowadzenie własnego biznesu. Wspólnie ze wspólnikami, stworzyła Maison Store – przestrzeń, gdzie luksusowe perfumy przenoszą klientów w baśniową podróż po niezwykłych zakątkach świata.

Wraz ze wspólnikami stworzyła Pani Maison Store, miejsce, które szybko zyskało renomę symbolu luksusu i wyrafinowania. Skąd wzięła się pasja do perfum, która z czasem przerodziła się w ekskluzywny biznes?

Moja fascynacja zapachami rozpoczęła się w dzieciństwie i z czasem przerodziła się w głęboką pasję, którą postanowiłam podzielić się z innymi. Razem z moimi wspólnikami, inspirowani podróżami i bogactwem zapachów świata, zdecydowaliśmy się stworzyć Maison Store – więcej niż perfumerię, wyjątkową przestrzeń, gdzie perfumy to nie tylko luksus, ale inwestycja w osobiste doświadczenie. Chcieliśmy, aby nasi klienci mogli znaleźć zapachy, które stają się częścią ich życia, podkreślając ich indywidualność. To właśnie z tej pasji narodził się Maison Store.

Co było największym wyzwaniem na początku tej biznesowej podróży?

Moja miłość do perfum była niczym latarnia morska, niezmiennie prowadząca mnie przez mroki nocy – zawsze pewna i niezachwiana. Poszukiwanie i selekcjonowanie tych zaczarowanych esencji nigdy nie było dla nas pracą, lecz pasją płynącą prosto z serca, pełną radości i fascynacji. Jednak prawdziwym wyzwaniem, które stało przed nami, było stworzenie przestrzeni, która stałaby się magicznym azylem, umożliwiającym każdemu ucieczkę od zewnętrznego świata. Chcieliśmy, aby odwiedzający od pierwszego kroku czuli się otuleni wyjątkowością, która emanuje z naszych perfum.

Czym wyróżnia się Maison Store?

Maison Store jest enklawą spokoju, gdzie codzienna wrzawa ustępuje przed pełnią sensorycznych doświadczeń. Nasze miejsce zaprasza klientów w wyjątkową podróż – od urokliwych winnic Francji aż po egzotyczne brzegi Tajlandii. Każdy z naszych zapachów stanowi zaproszenie do odkrywczej podróży, z klientem w roli przewodnika. Nasza unikalność wynika z głębokiego zrozumienia potrzeb związanych z zapachami. Dbamy, by nasze perfumy były bogate w olejki, co zapewnia ich długotrwałą obecność na skórze. Każda marka wprowadzana do naszego asortymentu jest dokładnie selekcjonowana pod kątem filozofii, jakości i przede wszystkim trwałości zapachu.

Trzeba przyznać, że za pomocą zapachów zabierają Państwo klientów w niezwykłą podróż po różnych zakątkach świata. Z których państw sprowadzane są perfumy?

Nasze perfumy pochodzą z różnych zakątków świata. Mamy w ofercie zapachy zaprojektowane przez najlepszych perfumiarzy, ekskluzywne ekstrakty z m.in. Francji, Włoch,  Tajlandii, słonecznej Hiszpanii czy Emiratów Arabskich. Każdy flakon przechowuje w sobie magiczną historię, którą pragniemy podzielić z naszymi klientami.

Mimo zapachów pochodzących z wielu zakątków świata da się też zauważyć nawiązanie do Pomorza, z którym Pani się utożsamia. W jaki sposób motyw gdański jest obecny w produktach Maison Store?

Nasze serca biją mocniej na myśl o gdańskich korzeniach, które dla nas stanowią nie tylko powód do dumy, ale są niewyczerpanym źródłem inspiracji. W AMBER GEM, składamy hołd tej urzekającej, niemalże mitologicznej historii Gdańska – miasta, które od wieków pulsuje życiem. Każda kropla perfum AMBER GEM jest jak portal do przeszłości, przenosząc nas do epoki, gdy bursztyn był uważany za złoto Bałtyku. Opakowanie naszych perfum, zdobione prawdziwym bursztynem i złotem, tworzy most między historią a nowoczesnością, tradycją a luksusem. W AMBER GEM kryje się dusza Gdańska – jego tajemnice i przepych, dając każdemu, kto sięgnie po ten zapach, możliwość doświadczenia czegoś wyjątkowego.

W jaki sposób podchodzi się do klienta w Maison Store w doborze perfum?

Podchodzimy indywidualnie do każdego klienta, angażując się w dialog i dokładnie słuchając, aby zrozumieć, jakie odczucia i emocje chcą wywołać za pomocą perfum. Wiemy, że opisywanie zapachów jest subiektywne i nie każdy potrafi w słowach wyrazić, czego szuka. Dlatego naszym zadaniem jest ‚czytać między wierszami’ i uchwycić esencję potrzeb klienta. Zwracamy uwagę na to, jak zapachy odzwierciedlają osobowość, zawód czy aktualny moment w życiu klienta – od biznesmenów, przez pracowników branży medycznej, prawniczej, po artystów i osoby pracujące w korporacjach. Dzięki temu możemy dopasować perfumy, które nie tylko podkreślają ich indywidualność, ale także wspierają ich samopoczucie i pewność siebie w codziennych sytuacjach. Wierzymy, że perfumy są jak niewidoczny podpis, który ma ogromny wpływ na to, jak jesteśmy postrzegani. Często klienci przychodzą do nas w poszukiwaniu zapachu, który pomoże im w nowym rozdziale życia, takim jak zmiana pracy czy awans. Chcą, aby ich zapach przemawiał za nich, dodając pewności siebie i podkreślając ich unikalność. W Maison Store każdy ma możliwość testowania produktów, by samodzielnie przekonać się o ich wyjątkowości. Nigdy nie narzucamy wyboru. Zamiast tego towarzyszymy w podróży po świecie zapachów, pomagając znaleźć ten jedyny, który będzie odzwierciedleniem wewnętrznego ja naszych klientów.

Jakby Pani określiła grupę klientów, którzy najczęściej odwiedzają Maison Store?

Do Maison Store przybywają miłośnicy perfum, poszukujący wyjątkowych kompozycji, jak i nowicjusze w świecie niszowych zapachów. Nasza lokalizacja na malowniczej ul. Mariackiej wita gości z różnych stron świata, a dzięki sklepowi online, unikalne perfumy docierają do klientów nie tylko z Polski, ale także z całej Europy. Wśród naszych gości są również managerowie i przedstawiciele świata biznesu, którzy poszukują zapachów, aby podkreślić  unikalność i osobisty styl. Dla nich perfumy to element wyróżniający, sposób na wyrażenie profesjonalizmu oraz indywidualności w środowisku biznesowym.

Jak zrodziła się inspiracja do kreowania unikatowych zapachów przeznaczonych do ozdabiania nimi wnętrz?

Inspiracja do tworzenia unikatowych zapachów przeznaczonych do wzbogacania wnętrz zrodziła się z głębokiej potrzeby naszych klientów, by ich przestrzenie prywatne i biznesowe opowiadały historie poprzez zapachy. Nasze esencje przekształcają każde miejsce, dodając mu charakteru i tworząc atmosferę, która przyciąga i zapada w pamięć. Rozumiejąc znaczenie węchu, jednego z najstarszych i najbardziej intuicyjnych zmysłów, dążymy do tego, by nasze perfumy nie tylko zdobiły wnętrza, ale także wpływały na nastrój i emocje osób w nich przebywających, czyniąc każde spotkanie niezapomnianym doświadczeniem.

Jakie są dalsze plany rozwoju Maison Store?

Wkrótce rozszerzymy naszą obecność, wprowadzając unikatowe zapachy Maison Store do Warszawy – miejsca, które doskonale oddaje ducha naszej filozofii. Z niecierpliwością oczekujemy na możliwość podzielenia się naszą pasją z jeszcze szerszym gronem odbiorców. Niedługo nasza oferta rozszerzy się o nowe marki, które z pewnością zachwycą naszych klientów niepowtarzalnością i charakterem. Dlatego zapraszamy do Maison Store, by wspólnie odkrywać świat luksusowych zapachów i kosmetyków.

Rozmawiał: Przemysław Schenk

fot: Agnieszka Potocka, Artur Dusiński