Niemiecki producent zaprezentował następcę najpopularniejszego SUV-a w segmencie premium. Audi Q3 ma szereg zalet, które przyciągną wielu miłośników motoryzacji.
Niemiecki producent zaprezentował następcę najpopularniejszego SUV-a w segmencie premium. Audi Q3 ma szereg zalet, które przyciągną wielu miłośników motoryzacji.
Niemiecki producent zaprezentował następcę najpopularniejszego SUV-a w segmencie premium. Audi Q3 ma szereg zalet, które przyciągną wielu miłośników motoryzacji.
Prezentowane auto jest trzecia generacją modelu Q3, oferując bardziej zaawansowane technologie i nowoczesny design. O popularności tego samochodu świadczy fakt, że od debiutu pierwszej generacji sprzedano ponad dwa miliony egzemplarzy na całym świecie. Co tym razem przygotowano dla kierowców?
Sam wygląd nowego auta przyciąga wzrok. Szeroką osłonę Singleframe i zwężające się reflektory zaprojektowano z myślą o aerodynamice nadwozia, które stanowi idealne połączenie zaokrąglonych powierzchni i precyzyjnych linii. Z boku pozioma linia biegnąca między przednimi i tylnymi światłami wizualnie dzieli nadwozie na dwie części, tworząc charakterystyczną grę światła i cienia.
Tył zdobią opcjonalne cyfrowe światła OLED, uzupełnione ciągłym pasem LED i podświetlanymi pierścieniami. Natomiast przód pojazdu otrzymał cyfrowe reflektory Matrix LED, które pierwszy raz w Audi Q3 wykorzystują moduł micro-LED. Ta technologia znacznie poprawia jakość oświetlenia i zapewnia odpowiedni kontrast na drodze.
Dość dużo miejsca wygospodarowano na bagaż w tym modeli, mianowicie 488 l, a po złożeniu oparć tylnej kanapy 1386 l.
Luggage compartment,
Colour: Sage green
Nowe Audi Q3 będzie dostępne przede wszystkim w opcji silnika czterocylindrowego benzynowego o mocy 110 kW (150 KM). Alternatywą będzie diesel o tej samej mocy.
Dla tych, którzy chcą ograniczyć koszty paliwa, przygotowano model Audi Q3 e-hybrid, który uzyskuje łączną moc 200 kW (270 KM). Przy tym umożliwia ładowanie prądem stałym do 50 kW. Ten model wyposażony jest w akumulator o pojemności 19,7 kWh (25,7 kWh brutto) i w trybie czysto elektrycznym może pokonać dystans do 120 km (w cyklu WLTP).
Ten samochód oferuje szeroką gamę systemów ułatwiających codzienną jazdę, przy tym zwiększając bezpieczeństwo. Warto wyróżnić m.in. system parkowania plus z wyświetlaczem odległości, tempomat (wraz z ogranicznikiem prędkości) przygotowany do rozbudowy o funkcję adaptacyjną, ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa z asystentem awaryjnym, rozpoznawanie znaków drogowych, system monitorowania uwagi i zmęczenia kierowcy. Do tego dochodzi aktywny asystent omijania przeszkód i przedni asystent skrętu, asystent ruchu poprzecznego z przodu oraz asystent awaryjnego hamowania z przodu.
Interior
Najważniejszymi funkcjami zwiększającymi komfort jazdy są adaptacyjny asystent jazdy plus wspomagający utrzymanie prędkości i prowadzenie po pasie. Do tego został uzupełniony o funkcję asystenta zmiany pasa.
Wśród wielu funkcji jest też m.in. asystent awaryjny, który przejąć kontrolę nad pojazdem, gdy kierowca przestanie reagować. W takim przypadku asystent awaryjny samodzielnie prowadzi Audi Q3 na pobocze i zatrzymuje pojazd (tylko w połączeniu z pakietem Tech pro). System wydaje wtedy ostrzeżenia wizualne, dźwiękowe i dotykowe z szarpnięciami hamulca oraz włącza światła awaryjne. Natomiast funkcja nauki parkowania pozwala nauczyć Audi Q3 indywidualnych manewrów parkowania.
Pojazd na rynkach europejskich zadebiutuje w październiku tego roku. Natomiast można składać zamówienia już latem.
Przemysław Schenk / materiały prasowe
fot. materiały prasowe